spoločnosti
TRANS&FASHION s.r.o.
pre vykonávanie osobnej cestnej dopravy – taxislužby.
vypracovaný v súlade so zákonom
č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave, zákonom č.
8/2009 Z. z. o cestnej premávke,
zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
Čl. 1
Úvodné ustanovenia
1) Tento prepravný poriadok upravuje prepravné podmienky spoločnosti
Trans&Fashion s.r.o, so
sídlom:
Užhorodská 37, Košice -
Juh, IČO:
47434775 v
postavení dopravcu /ďalej ako „dopravca“/ potrebné na uzavretie
prepravnej zmluvy v
taxislužbe,
najmä :
a) druh prevádzkovanej cestnej dopravy a rozsah poskytovaných
dopravných služieb,
b) spôsob uzavretia a platnosť
zmluvy o preprave osôb alebo zmluvy o preprave tovaru,
c) práva a povinnosti dopravcu,
najmä rozsah zodpovednosti za spôsobenú škodu na zdraví
cestujúcich a zvierat a na tovare, batožine alebo iných veciach a
rozsah z toho vyplývajúcich nárokov cestujúcich, odosielateľov a
príjemcov vecí na náhradu škody alebo na zľavu z ceny prepravy.
Prepravný poriadok v osobnej doprave okrem prepravných podmienok
podľa predchádzajúceho obsahuje :
a) rozsah práv a povinností
dopravcu v pravidelnej doprave alebo v taxislužbe,
b) spôsob rezervácie a predaja
cestovných lístkov na autobusových staniciach a v linkových
autobusoch alebo elektronickými médiami v elektronickom
rezervačnom a predajnom systéme ( netýka sa taxislužby)
c) spôsob objednávania prepravy
autobusmi a autokarmi v príležitostnej doprave (netýka sa
taxislužby ),
d) spôsob objednávania vozidiel
taxislužby, podmienky uzavierania zmluvy o preprave osôb a
platenie cestovného,
e) rozsah práv a povinnosti
cestujúcich pred začatím prepravy, počas prepravy a bezprostredne
po skončení prepravy, ako aj pri neuskutočnení, nedokončení alebo
omeškaní prepravy a postup uplatňovania ich nárokov vyplývajúcich
z nedodržania podmienok prepravy,
f) rozsah osobitných práv a
povinnosti cestujúcich so zdravotným postihnutím a cestujúcich so
zníženou pohyblivosťou, vrátane sprevádzajúcich osôb, ako aj
dôchodcov, žiakov a študentov,
g) podmienky prepravy príručnej
batožiny cestujúcich, cestovnej batožiny, poštových a autobusových
zásielok a živých spoločenských zvierat,
h) podmienky prepravy psa so
špeciálnym výcvikom, ktorý poskytuje pomoc cestujúcemu s ťažkým
zdravotným postihnutím,
ch) pravidla platnosti cestovných
lístkov a miesteniek a spôsob preukazovania zaplateného cestovného
pri kontrole a možnosti náhrady za stratu cestovného lístka v
pravidelnej doprave ( netýka sa taxislužby),
i) pravidla platenia cestovného a
vydávania potvrdeniek o zaplatení v taxislužbe,
j) postup pri kontrole cestovných
lístkov v pravidelnej doprave, práva a povinnosti zamestnancov
dopravcu oprávnených kontrolovať cestovné lístky( revízor) a
spôsob sankcionovania cestujúcich bez platného cestovného lístka a
vymáhania cestovného ( netýka sa taxislužby)
k) tarifu
l) reklamačný poriadok
2.) Prepravný poriadok nadobúda platnosť dňom jeho zverejnenia na
webovej stránke dopravcu
www.alex-travel.sk.
Po jeho zverejnení je jeho obsah súčasťou každej zmluvy o preprave,
upravujúci práva a povinnosti jej účastníkov.
Na účely tohto
prepravného
poriadku :
(1)
Taxislužba- je
podnikanie, predmetom ktorého je odplatné poskytovanie dopravných
služieb verejnosti cestnými motorovými vozidlami, ktoré sú na tento
účel typovo schválené.
(2)
Taxislužba sa vykonáva
na uspokojenie prepravných potrieb osôb, ako nepravidelná
individuálna preprava cestujúcich, ktorých dopravca prepravuje do
dohodnutej cieľovej zastávky podľa prepravnej zmluvy, uzavretej s
taxi službou alebo priamo s vodičom bezprostredne pred začatím
prepravy za stanovené cestovné.
(3)
Taxislužba je
prevádzkovanie osobnej dopravy vozidlami taxislužby ako prepravy
jednotlivých cestujúcich alebo skupiny cestujúcich do cieľového
miesta podľa zmluvy o preprave osôb v zmysel Zákon č. 56/2012
Z.z. o cestnej doprave.
(1) V taxislužbe je oprávnená podnikať právnická osoba alebo fyzická
osoba (ďalej len "dopravca"), ktorá je držiteľom oprávnenia na výkon
taxislužby a spĺňa podmienky osvedčenia o odbornej spôsobilosti a
podmienok prepravného poriadku i vzhľadom k 124/2012 Z.z., Vyhláška
Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej
republiky, ktorou sa vykonáva zákon č. 56/2012 Z.z. o cestnej
doprave.
(2) Dopravca má prevádzkovú povinnosť v rozsahu koncesie, prepravnú
povinnosť v rozsahu prepravného poriadku a tarifnú povinnosť podľa
tarify v zmysle zákona č. 56/2012 Z.z., Zákon o cestnej
doprave.
(3) Dopravca môže ponúkať poskytovanie dopravných služieb
zverejnením základných podmienok ich poskytovania na stanovišti
taxislužby, na svojom webovom sídle, na vozidlách taxislužby, formou
reklamy alebo zriadením dispečingu a propagáciou objednávkovej
služby v zmysle zákona č. 56/2012 Z.z., Zákon o cestnej doprave.
Čl.
4
Všeobecné povinnosti dopravcu
Dopravca taxislužby je povinný :
a) prevádzkovať cestnú dopravu
podľa prepravného poriadku,
b) označiť každé vozidlo
taxislužby obchodným menom dopravcu a nápisom TAXI (na streche
transparentom) a na obidvoch predných dverách aj telefónnym číslom
objednávkovej služby. Súčasťou označenia musí byť logo dopravcu.
Označenie môže byť realizované nezmazateľným písmom znalecky na
karosériu vozidla alebo použitím samolepiacej nálepky, prípadne
mechanicky pripevnenou tabuľkou. Magnetické, pneumomagnetické,
alebo iné odnímateľné pripevnenie nálepky, alebo tabuľky je
neprípustné,
c) zabezpečiť technickú základňu
vybavenú na prevádzku, údržbu, technickú kontrolu, parkovanie a
garážovanie vozidiel a na starostlivosť osádky vozidiel, o
cestujúcich a o náklad v rozsahu poskytovaných dopravných služieb,
d) zabezpečiť, aby v každom
prevádzkovanom vozidle bol doklad o udelenom povolení,
e) zabezpečiť, aby prevádzkované
vozidlá parkovali a garážovali v priestoroch technickej základne,
alebo v priestoroch určených obcou na tento účel,
f) zamestnávať ako vedúceho
dopravy len osobu, ktorá ma osvedčenie o odbornej spôsobilosti, ak
ide o osobu z iného členského štátu, uznanú odbornú kvalifikáciu a
ak ide o cudzinca z tretieho štátu, aj osvedčenie vodiča a
pracovné povolenie,
g) byť poistený pre prípad
zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkovaní cestnej dopravy a
činnosťou osádok vozidiel cestujúcim, odosielateľom a príjemcom
vecí a tretím osobám.
h) zabezpečiť, aby v každom
vozidle taxislužby bol zabudovaný funkčný taxameter schváleného
typu a viditeľne umiestnené základné sadzby cestovného v karosérii
vozidla,
ch) zabezpečiť, aby v každom
vozidle taxislužby bol doklad o oprávnení podnikať, prepravný
poriadok a doklady oprávňujúce použiť vozidlo k výkonu taxislužby.
k) zariadenie, ktoré je
schváleného typu pre vyhotovovanie daňových dokladov v rámci
výkonu taxislužby a vydáva daňovo preukázateľné doklady
cestujúcim.
Čl.
5
Osobitné povinnosti dopravcu
Dopravca je ďalej povinný :
a) zabezpečiť zverejnenie a
sprístupnenie prepravného poriadku,
b) prepravovať cestujúcich podľa
platného cenníka taxislužby a na požiadanie vydať cestujúcemu
potvrdenku o vykonanej preprave a zaplatení cestovného,
c) starať sa o bezpečnosť,
pohodlie a pokojnú prepravu cestujúcich a o ich prepravu batožín,
d) ak sú splnené podmienky tohto
prepravného poriadku a nebránia tomu príčiny, ktoré nemožno
odvrátiť, je dopravca povinný prepravy vykonať (ďalej len
"prepravná povinnosť"),
e) výkonom taxislužby poveriť len
oprávnenú osobu, ktorá má:
1. oprávnenie na vedenie osobného motorového vozidla,
2. platnú koncesnú listinu k výkonu osobnej taxislužby,
3. absolvoval povinnú lekársku prehliadku vodičov z povolania a
pravidelné školenie v zmysle zákona NR SR č. 8/2009 Z. z.
f) zabezpečiť, aby vodič mal vo
vozidle taxislužby tieto doklady:
1. osvedčenie o technickom preukaze vozidla alebo osvedčenie o
evidencii vozidla,
2. doklad o zaplatení posledného splatného zákonného poistného,
3. doklad o zaplatení cestnej dane,
4. overenú kópiu koncesnej listiny,
5. daňové doklady o zaplatení cestovného,
6. doklad o zaplatení miestneho poplatku za stanovište, ak vozidlo
stojí na stanovišti TAXI
7. doklad o ciachovaní a nastavení taxametra v zákonom stanovených
lehotách,
8. protokol o vykonanej technickej prehliadke vozidla nie starší ako
šesť mesiacov,
9. vierohodné poverenie prevádzkovateľa, osobe vykonávajúcej
taxislužbu príslušným vozidlom taxislužby na výkon taxislužby,
10.preukaz totožnosti.
g) poučiť vodiča v zmysle §4 ods.
1 až 5 zákona č. 315/1996 Z. z., Zákon Národnej rady Slovenskej
republiky o premávke na pozemných komunikáciách
f) oboznámiť cestujúceho o
povinnosti dodržiavať §5 ods.3 zákona č. 315/1996 Z. z., Zákon
Národnej rady Slovenskej republiky o premávke na pozemných
komunikáciách.
Čl.
6
Zmluva o preprave osôb
(1) Prepravcovi, ktorý za určené cestovné použije dopravný
prostriedok dopravcu, vzniká zmluvou o preprave osôb právo, aby ho
dopravca prepravil do miesta určenia uvedeného v zmluve riadne a
včas.
(2) Prepravná zmluva vzniká na základe konania prepravcu, ktorým
dáva nepochybne najavo, že chce uzavrieť prepravnú zmluvu a to
spravidla tým, že zaplatí dojednané cestovné, čím súhlasí aj s cenou
dopravcu za vykonanie prepravy cez on-line predajný systém
spoločnosti umiestnený na stránke dopravcu
www.alex-travel.sk, alebo
výnimočne priamo u vodiča taxislužby na stanovišti taxislužby, v
čase pred odchodom za predpokladu voľného miesta vo vozidle a len v
plnej sume cestovného.Rezervácia miesta bez zaplatenia ceny
prepravného nie je možná cez zmluvných partnerov dopravcu.
(3) Pred uskutočnením prepravy a uzavretím prepravnej zmluvy má
cestujúci právo oboznámiť sa s platným cenníkom taxislužby na web
stránke dopravcu.
(4) Dopravca má prepravnú povinnosť voči každému prepravcovi, ktorý
je v mieste začatia prepravy v dojednanom čase a pripravený nastúpiť
do vozidla dopravcu.
(5) Pokiaľ prepravca zmešká nastúpenie do vozidla oproti stanovenému
času odchodu, zaniká povinnosť dopravcu vykonať prepravu podľa
zmluvy a cestujúci nemá nárok na vrátenie cestovného.
(6) Dopravca má prepravnú povinnosť voči cestujúcemu iba ak mu to
umožňujú prepravné podmienky, najmä technický stav a obsaditeľnosť
vozidla taxislužby podľa osvedčenia o evidencii, spôsobilosť vodiča
a nebránia tomu objektívne príčiny, ktoré nemožno odvrátiť najmä
nepriaznivé meteorologické podmienky, cestné uzávery, iné obmedzenia
na verejných komunikáciách po trase a pod.
(7) Prepravná povinnosť dopravcu taktiež neplatí, ak cestujúci nie
je podľa prepravného poriadku spôsobilý na prepravu.
(8) V prípade nevykonania prepravy v dojednanom rozsahu, riadne a v
čas z dôvodov výhradne na strane dopravcu má cestujúci právo na
náhradu škody maximálne v rozsahu hodnoty dojednaného cestovného.
(9) Pokiaľ sa preprava uskutočňuje z letiska a prílet cestujúceho
mešká čím jeho včasný nástup na uskutočnenie prepravy ohrozený, je
cestujúci povinný bez zbytočného odkladu oznámenia dopravcovi
skutočný čas príletu. na tel. čísle : +421 915 792 044. Na základe
oznámenia cestujúceho môže dopravca pozdržať uskutočnenie prepravy o
čas maximálne 30 minút, alebo umožní cestujúcemu náhradnú prepravu
nasledujúcim spojom, pokiaľ to umožňuje jeho obsaditeľnosť. Na zmenu
prepravy podľa predchádzajúcej vety však cestujúci nemá právny
nárok.
(10) Pred uskutočnením prepravy podľa tohto prepravného poriadku,
vzniká cestujúcemu povinnosť zaplatiť určené cestovné podľa cenníka
taxislužby.
Čl.
7
Podmienky odstúpenia od zmluvy o
preprave osôb
(1) Ak dopravca nemôže vykonať prepravu podľa dojednaných podmienok,
je povinný o tom upovedomiť objednávateľa a navrhnúť nové podmienky
prepravy, alebo je objednávateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť. V tom
prípade, dopravca vráti objednávateľovi plnú hodnotu cestovného
lístka.
(2) Dopravca môže od uzatvorenej prepravnej zmluvy odstúpiť, ak nie
sú objednávateľom splnené podmienky prepravnej zmluvy alebo
ustanovenia PP.
(3) Ak cestujúci nepoužitý cestovný lístok vráti prostredníctvom
zaslaním emailu na adresu
info@alex-travel.sk
:
a) viac ako 48 hodín pred začatím
prepravy má nárok na vrátenie cestovného zníženého o storno
poplatok v sume 10,- Eur za osobu a každý smer cesty,
b) menej ako 48 hodín pred
začatím prepravy je výška storno poplatku 100% hodnoty cestovného
a cestujúcemu nevznikne nárok na vrátenie cestovného,
(4) Dopravca môže upraviť sadzby storno poplatkov, ktoré zverejní na
predajnom mieste a na internetovej stránke
www.alex-travel.sk
(5) Ochorenie cestujúceho nie je dôvodom pre nárok na vrátenie
cestovného.
(6) Zmenu rezervácie ( dátumu odchodu) zmenu pasažiera je možné
uskutočniť do 48 hodín pred odchodom spoja za poplatok 15,-
EUR/osoba/jedna cesta,
(7) Ak objednávateľ požiada o zmenu dátumu alebo času odchodu
individuálnej objednávky (prenájom celého vozidla) :
a) viac ako 24 hodín pred odchodom
vozidla je storno poplatok 50% z ceny objednávky,
b) menej ako 24 hodín pred
plánovaným odchodom vozidla je storno poplatok 100% ceny
objednávky,
(8) Cestovný lístok zakúpený prostredníctvom internetu na cieľovej
adresu webu je možno stornovať na emailovú adresu :
info@alex-travel.sk. O výške
storna poplatku rozhoduje čas odoslania emailu cestujúceho.
(9) Cestujúci je povinný pred nástupom na prepravu sa nechať poistiť
a bez poistenia nemôže na prepravu nastúpiť, v opačnom prípade nemá
nárok na náhradu škody na vzniknuté škody spôsobenú mu dopravcom,
resp. za ktoré nesie zodpovednosť dopravca a ktorá prevyšujú hodnotu
uhradeného cestovného
(10) Dopravca na požiadanie (podmienené zaslaním emailu na:
info@alex-travel.sk vráti
cestujúcemu uhradené cestovné znížené o storno poplatky v hotovosti,
bezhotovostne na účet cestujúceho, alebo poštovou poukážkou v
prospech cestujúceho, pokiaľ má dopravca potrebné a správne údaje
cestujúceho.
(11) Vzájomné pohľadávky dopravcu a cestujúceho vyplývajúce zo
zmluvy o preprave nie je možné postúpiť tretej osobe bez súhlasu
druhej zmluvnej strany. Zmluvné strany sa dohodli, že jednostranne
je možné započítať vzájomné pohľadávky bez obmedzenia.
Čl.
8
Odmietnutie prepravy
(1) Vodič vozidla taxislužby môže odmietnuť vykonať prepravu alebo
nedokončiť začatú prepravu, ak:
a) to neumožňuje technický stav,
priepustnosť cesty, bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky na
trase prepravy, najmä v dôsledku poveternostných podmienok,
obmedzení a poškodenia pozemnej komunikácie alebo dopravnej
nehody,
b) cestujúci počas prepravy
napriek upozorneniu vodiča vo vozidle taxislužby fajčí, konzumuje
jedlo a nápoje alebo kŕmi prepravované zviera, alebo na prednom
sedadle manipuluje s príručnou batožinou, novinami, mapou alebo
inou vecou, ktorou možno obmedziť výhľad vodiča alebo ohroziť
vedenie vozidla taxislužby, alebo inak ohrozuje jeho bezpečnosť,
znečisťuje interiér vozidla, bezdôvodne mení trasu a cieľ prepravy
alebo inak vzbudzuje obavy o bezpečnosť, zdravie a život vodiča
alebo ostatných spolucestujúcich,
c) cestujúci má batožinu, ktorú
vzhľadom na jej početnosť, veľkosť, hmotnosť alebo tvar nie je
možné naraz prepraviť, alebo chce prepravovať zvieratá, ktoré
vzhľadom na ich veľkosť, početnosť, správanie alebo obmedzovanie
cestujúcich (napr. zápach) nie je možné prepraviť v priestore pre
cestujúcich ani v batožinovom priestore, Ak vodič vozidla
taxislužby odmietne prepraviť cestujúceho z dôvodu uvedeného v
bode 8 ods. c), je povinný ohlásiť to dispečingu so snahou
zabezpečiť pristavenie najbližšie voľného a vhodného vozidla
taxislužby. V tomto prípade dopravca nenesie zodpovednosť za
odmietnutého cestujúceho a nebude mu vrátené zaplatené cestovné.
(2) Cestujúci môže od uzatvorenej prepravnej zmluvy odstúpiť, ak
dopravca alebo vodič vozidla taxislužby porušil zmluvné podmienky
alebo podmienky prepravného poriadku.
Čl.
9
Vozidlo taxislužby
Na výkon osobnej taxislužby možno použiť iba uzavreté osobné
motorové vozidlo, ktoré:
a) je podľa výsledkov technickej prehliadky a emisnej kontroly
spôsobilé na prevádzku v premávke na pozemných komunikáciách,
b) má najmenej štvoro dverí do priestoru pre vodiča a cestujúcich,
c) je najmenej štvormiestne a najviac deväťmiestne vrátane miesta
pre vodiča,
d) je na predných ľavých a pravých dverách označené obchodným menom
dopravcu nápisom TAXI a telefónnym číslom objednávkovej taxislužby,
e) je vybavené funkčným strešným svietidlom žltej farby s nápisom
TAXI
f) je vybavené zabudovaným úradne overeným taxametrom schváleného
typu a neporušenou plombou,
g) na viditeľnom mieste má uvedené základné sadzby cestovného,
h) je vybavené príručným hasiacim prístrojom a ťažným lanom podľa
osobitných predpisov,
i) je vybavené povinnou výbavou .
Čl. 10
Stanovište taxislužby
(1) Stanovište vozidla taxislužby (ďalej len "stanovište") je jedno,
alebo viac vyhradených parkovacích miest určených obcou na ponúkanie
prepravy cestujúcim vozidlami taxislužby.
(2) Stanovište je označené:
a) vodorovným dopravným značením vymedzujúcim priestor pre stojace
vozidlá taxislužby pripravené na prepravu,
b) zvislou informatívnou
dopravnou značkou s nápisom TAXI a doplnkovou značkou o počte
parkovacích miest vyhradených pre jednotlivých dopravcov
taxislužby.
(3) Na stanovišti môže stáť iba toľko vozidiel taxislužby, pre koľko
je na ňom vyznačených miest pre jednotlivých dopravcov.
(4) Na stanovišti môžu stáť iba vozidlá taxislužby, ktoré sú
bezprostredne pripravené na prepravu cestujúcich.
(5) Dopravca má prepravnú a prevádzkovú povinnosť každým vozidlom
taxislužby, ktoré stojí na stanovišti, pričom vodič je povinný
zdržovať sa vo vozidle, alebo v jeho bezprostrednej blízkosti a byť
pripravený poskytnúť taxislužbu.
(6) Pri usporiadaní verejných zhromaždení a iných verejných akcií,
môže vozidlo osobnej taxislužby v súlade s podmienkami určenými na
ochranu verejného poriadku pri ich konaní a v súlade s pravidlami
cestnej premávky, stáť aj mimo vyznačených stanovíšť.
Čl.
11
Výkon taxislužby
(1) Dopravca môže ponúkať prepravu cestujúcich na určenom
stanovišti, alebo objednávkovou službou, pričom zmluvu o preprave
osôb môže vodič uzavrieť s cestujúcim kdekoľvek. Prednostne môže
dopravca, alebo vodič uzavrieť zmluvu o preprave s cestujúcim, alebo
objednávateľmi, ktorí si službu taxi objednávajú cez dispečing
taxislužby vopred, jednorázovo alebo opakovane.
(2) Dopravca má prepravnú a prevádzkovú povinnosť, ak sú splnené
podmienky prepravného poriadku.
(3) Vozidlo taxislužby pripravené na prepravu (na stanovišti alebo
mimo neho), má rozsvietené strešné svietidlo. Od uzavretia zmluvy o
preprave s cestujúcim do ukončenia prepravy je strešné svietidlo
vypnuté. Vozidlo taxislužby, ktoré nevykonáva taxislužbu, má strešné
svietidlo zakryténeprehľadnou prikrývkou, alebo odmontované.
(4) Taxameter vozidla taxislužby je umiestnený tak, aby umožňoval
cestujúcim počas prepravy poznať merané údaje o čase prepravy a
cestovnom, pričom taxameter je zapnutý od začatia prepravy až do
jej skončenia.
(5) Vodič taxislužby počas výkonu prijíma objednávku z dispečingu
taxislužby a zabezpečuje ich riadne a včasné vybavenie.
(6) Vodič taxislužby počas výkonu prijíma objednávky a priamo
uzatvára zmluvu o preprave s cestujúcim.
(7) Prepravná povinnosť vodiča taxislužby je podľa poradia z
jednotlivých stanovíšť TAXI. Ak je na stanovišti viac vozidiel
taxislužby pripravených na prepravu a objednávka nie je zadávaná z
dispečingu taxislužby, cestujúci si môže vybrať (mimo
poriadia) ktoréhokoľvek z nich.
(8) Preprava sa uskutočňuje po najkratšej trase s prihliadnutím na
dopravnú situáciu. Po inej trase sa preprava môže uskutočniť iba so
súhlasom, alebo na návrh cestujúceho. Po uzavretí zmluvy o preprave
s cestujúcim, možno na prepravu po rovnakej trase vziať ďalšieho
cestujúceho iba so súhlasom, alebo na návrh cestujúceho, s ktorým
bola uzavretá zmluva o preprave.
(9) Počas prepravy vodič a cestujúci nesmú v osobnom aute taxislužby
fajčiť, piť, jesť a kŕmiť prepravované zvieratá. Na prednom sedadle
manipulovať s príručnou batožinou, novinami, mapami, alebo inými
predmetmi, ktoré by mohli obmedziť výhľad vodiča, alebo vedenie auta
taxislužby.
(10) V priestore pre cestujúcich možno prepravovať aj príručnú
batožinu cestujúceho.
(11) Cestovnú batožinu, invalidné vozíky, barly, palice, kočíky,
klietky pre operencov, balíky, lyže, sane a iné veci, ktoré by mohli
byť pri dopravnej nehode, alebo prudkom pohybe osobného auta pre
vodiča, alebo pre cestujúceho nebezpečné, možno prepravovať iba v
priestore pre batožinu, prípadne na strešnom nosiči. Batožinu a iné
veci nakladá a vykladá, umiestňuje alebo pripevňuje vodič
taxislužby.
(12) Do osobného auta taxislužby možno vziať iba taký počet
cestujúcich, aký je počet miest podľa technického preukazu. Podľa
§46 zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v motorovom vozidle alebo jeho prípojnom vozidle,
ktoré je určené na prepravu osôb, smú sa na miestach na to
vyhradených prepravovať osoby len do prípustnej užitočnej hmotnosti
vozidla, pritom počet prepravovaných osôb nesmie byť vyšší, ako je
počet miest uvedených v osvedčení o evidencii časť I a časť II alebo
v technickom osvedčení vozidla.
(13) Na prednom sedadle vedľa vodiča možno prepravovať iba
cestujúceho, ktorého umožňujú prepravovať predpisy o bezpečnosti a
plynulosti cestnej premávky. Na prednom sedadle vedľa vodiča sa
nesmie prepravovať osoba mladšia ako 12 rokov a osoba s telesnou
výškou menšou ako 150 cm. Vodič motorového vozidla, ktorý prepravuje
v motorovom vozidle na mieste vybavenom bezpečnostným pásom
osobu mladšiu ako 12 rokov a s telesnou výškou menšou ako 150 cm, by
mal povinne počas jazdy, takúto osobu prepravovať v schválenom
zadržiavacom zariadení pre deti, ktoré musí spĺňať podmienky
ustanovené v predpise EHK číslo 44.
(14) O vykonanej preprave je vodič taxislužby povinný na požiadanie
vydať cestujúcemu potvrdenie, ktoré obsahuje najmä:
a) číslo dokladu,
b) evidenčné číslo vozidla,
c) dátum jazdy,
d) štátnu poznávaciu značku
vozidla,
e) východiskové a cieľové miesto
prepravy,
f) zaplatené cestovné,
g) podpis vodiča taxislužby,
ktorý prepravu vykonal.
(15) V zmysle zákona č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke a o zmene a
doplnení niektorých zákonov podľa §45 vodič nesmie dovoliť, aby sa
prekročil povolený počet prepravovaných osôb, a podľa svojich
možností nesmie pripustiť ani porušenie povinností ustanovených
týmto osobám. Každá prepravovaná osoba zodpovedá za dodržiavanie
svojich povinností podľa tohto zákona. Za prepravu detí alebo osôb,
ktoré pre poruchu zdravia nezodpovedajú za svoje konanie, zodpovedá
osoba, ktorá ich sprevádza. Ak také osoby nemajú sprievod, za ich
prepravu zodpovedá vodič alebo ním poverená spôsobilá a náležite
poučená osoba; to neplatí, ak ide o pravidelnú verejnú dopravu osôb.
Čl.
12
Obchodné podmienky predaja
cestovných lístkov prostredníctvom internetu
Tieto obchodné podmienky upravujú právne vzťahy medzi cestujúcim,
objednávateľom a majiteľom zakúpeného cestovného lístka na strane
jednej a prevádzkovateľom, dopravcom spoločnosťou
Trans&Fashion s.r.o. na
strane druhej.
(1) Dopravca spoločnosti Trans&Fashion s.r.o. predáva cestovné
lístky prostredníctvom vlastného predajného systému na svojej
webovej stránke
www.alex-travel.sk.
Hlavným cieľom internetového predaja cestovných lístkov je uľahčiť
všetkým záujemcom získavanie informácií o voľných miestach,
termínoch, časoch čom predchádza osobné stretnutie
(2) Dopravca ponúka transfer : letiska Budapešť, Bratislava, Viedeň,
Krakow z Košíc a späť. Cestu zo zahraničia na SR je možné objednať
alebo zakúpiť prostredníctvom e-mailu.
(3) Majiteľ cestovného lístka je osoba, ktorá si zakúpila lístok
priamo cez internetový predaj. V prípade, ak kupujúci nie je zároveň
cestujúci, dopravca nezodpovedá za nedostatočné informácie o
nástupnom mieste a podmienkach prepravy.
(4) Objednávanie cestovných lístkov v internetovom obchode
spoločnosti Trans&Fashion s.r.o. je podmienené registráciou
užívateľa, kde je nutné vyplniť všetky povinné polia formulára
vrátane zadania platnej e-mailovej adresy pre komunikáciu medzi
užívateľom a systémom. Objednávateľ, ktorý vykonáva objednávku
vyplnením formulára, potvrdzuje, že sa zoznámil so “Zmluvnými
podmienkami“ pre rezerváciu a predaj cestovných lístkov v
internetovom obchode spoločnosti v plnom rozsahu a súhlasí s nimi,
(5) Spoločnosť Trans&Fashion s.r.o. registruje a spracováva
všetky osobné údaje majiteľa cestovného lístka, ktoré získala na
základe nadobudnutého zmluvného vzťahu. Sú to predovšetkým meno,
priezvisko, adresa, telefón alebo mailový kontakt. Zároveň sa
spoločnosť Trans&Fashion s.r.o zaväzuje, že chráni jej zverené
osobné údaje pred odcudzením a prípadným zneužitím tretími osobami,
(6) Cestovné lístky,pri predaji cez internet sú zasielané klientovi
na ním zadanú emailovú adresu. CL treba zakúpiť najneskôr 3h30min
pred odchodom vozidla.
(7) K uzavretiu zmluvy o preprave osôb dôjde zásadne až zaplatením
cestovného a vydaním cestovného lístka . Pri on-line kúpe CL je
transakcia ukončená až potvrdzujúcim emailom,
(8) Cestovný lístok je vystavený na meno a je neprenosný,
(9) Pri kúpe CL kupujúci zadáva cestujúceho meno, priezvisko,
kompletné tel. číslo /aj s predvoľbou/ mobilného telefónu, ktorý
bude mať cestujúci pri sebe počas prepravy. Tieto informácie môžu
pomôcť v prípade meškania lietadla, aby dopravca vedel operatívne
riešiť vzniknuté situácie (čakanie na cestujúceho alebo oznámenie
možnej náhradnej prepravy v prípade meškania letu).
(10) Cestujúci má okamihom zakúpenia CL rezervované miesto vo
vozidle taxislužby, ktoré určuje dopravca prostredníctvom vodiča
taxislužby. Zakúpením lístka cestujúci nadobúda právo cestovať
vozidlom taxislužby len na termín jazdy uvedený v CL. Pokiaľ ho však
cestujúci neobsadí do odchodu spoja, môže byť obsadené iným
záujemcom. Majiteľ cestovného lístka je oprávnený tento použiť na
jednorazovú prepravu na zakúpený smer. Po dopravení na určené miesto
platnosť cestovného lístka končí a nie je možné ho opätovne použiť.
Majiteľ cestovného lístka je pri požiadaní povinný predložiť s
cestovným lístkom aj preukaz totožnosti.
(11) Majiteľ cestovného lístka je povinný si tento starostlivo
uschovať ako daňový doklad. Za nedbalé používanie sa považuje
strata, alebo možnosť odcudzenia treťou osobou. Cestovný lístok môže
byť použitý len k účelom, ku ktorým je určený. Iné použitie CL je
zakázané!
(12) Dojednané cestovné cestujúci uhradí: cestovné musí byť uhradené
(už pripísané na účet dopravcu) najneskôr do okamihu plánovaného
začatia prepravy. V prípade, ak cestovné nie je pripísané na
náš účet do času začatia prepravy, je cestujúci povinný
zaplatiť vodičovi cestovné v plnej výške. Dodatočne pripísaná
hodnota cestovného bude cestujúcemu vrátená na vyžiadanie po zaslaní
emailu a vrátená klientovi suma, o ktorú zaplatil viac,
- platobnou kartou (debetná, alebo
kreditná karta)– on-line predaj cez webovú stránku www.alextravel.sk
- na faktúru vystavenou
dopravcom.
- prevodom, alebo vkladom na účet
dopravcu s použitím variabilného symbolu z objednávky
Cestovný lístok bude vygenerovaný a zaslaný na emailovú adresu
objednávateľa v elektronickej podobe až po prijatí platby na náš
účet v plnej výške.
Čl. 13
Práva a povinnosti cestujúceho
(1) Cestujúci má právo:
a) na bezpečnú a pohodlnú prepravu
a na prepravu batožiny,
b) požadovať od oprávnenej osoby
dopravcu informácie týkajúce sa podmienok jeho prepravy, na zľavu
z cestovného ak sa preukáže, že dopravca nedodržal svoje záväzky
zo zmluvy o preprave osôb,
(2) Cestujúci, alebo objednávateľ sa zaväzuje predpísaným spôsobom
(opísaným v týchto obchodných podmienkach a prepravnom poriadku
poskytovateľa) využiť služby poskytovateľa na vykonanie prepravy a
objednať prepravu telefonicky, mailom, písomne listom, vyplnením a
poslaním formulára na web stránke poskytovateľa, zaslaním E-mailu,
nasadnutím do vozidla na stanovišti, alebo po trase a súčasne pre
účel uzatvorenia zmluvy o preprave je povinný v objednávke označiť
údaje: meno a priezvisko, telefónne číslo, adresa, mailový kontakt.
(3) Cestujúci, alebo objednávateľ v objednávke presne uvedie miesto
začatia cesty (prepravy osôb poskytovateľom) určené adresou, alebo
iným presným odlišovacím znakom určenia miesta nástupu na cestu,
uvedie čas vyzdvihnutia poskytovateľom na určenom mieste a presné
miesto (adresa), v ktorom bude skončená preprava podľa zmluvy o
preprave, týchto obchodných podmienok a akceptovanej objednávky na
prepravu. Uvedené skutočnosti v prípade dohody o zmene času, miesta
nástupu na začiatok prepravy si strany potvrdia minimálne
telefonicky (SMS správy).
(4) Cestujúci je povinný správať sa tak, aby nenarúšal bezpečnú,
pokojnú a pohodlnú prepravu ostatných cestujúcich, nepoškodzoval a
neznečisťoval vozidlo a zariadenia dopravcu slúžiace cestujúcim a
neobťažoval ostatných cestujúcich a vodiča vozidla.
(5) Cestujúcim nie je dovolené:
a) pískať, spievať, hlučno sa
správať alebo púšťať reprodukovanú hudbu a reč,
b) vyhadzovať z vozidla odpadky a
iné predmety,
c) fajčiť vo vozidle
(6) Ďalej je cestujúci povinný:
a) uposlúchnuť pokyny vodiča
vozidla, ktoré smerujú k zaisteniu bezpečnosti jeho a ostatných
cestujúcich,
b) zaplatiť cestovné podľa
platného cenníka, alebo podľa dohodnutej ceny za prepravu,
c) zaplatiť prípadné ďalšie
úhrady za poškodenie, alebo za znečistenie vozidla.
Čl.
14
Nakladanie s nájdenými vecami
(1) Stratou veci zásadne vlastníctvo k veci nezaniká.
(2) Vodič taxislužby je povinný, ak nájde stratenú vec cestujúceho
vo vozidle taxislužby, ju vydať vlastníkovi. Ak vlastník stratenej
veci nie je známy, alebo ak sa neprihlási v deň nálezu, vodič
taxislužby je povinný vec odovzdať na dispečing taxislužby.
(3) Ak sa prihlási ten, kto vec stratil, alebo zabudol v aute
taxislužby a nie sú pochybnosti o hodnovernosti jeho tvrdenia, vec
sa mu vydá na základe potvrdenia. Ak sa vlastník veci do 15 dní od
nálezu neprihlási, dopravca odovzdá vec príslušnému štátnemu orgánu
(napr. straty a nálezy) na základe potvrdenia o odovzdaní nájdenej
veci. Ak sa vlastník neprihlási do jedného roka od odovzdania,
pripadne vec do vlastníctva štátu.
(4) Nálezca má právo na náhradu potrebných výdavkov a na nálezné,
ktoré tvorí do desať percent ceny nálezu. Právo na nálezné a náhradu
potrebných výdavkov nálezca má voči vlastníkovi a to pôvodnému, ak
je známy, alebo novému, ak vec nadobudol štát.
(5) Ak by nálezca nájdenú vec neodovzdal vlastníkovi, resp.
príslušnému štátnemu orgánu, išlo by o bezdôvodné obohatenie sa
podľa § 451 a násl. Občianskeho zákonníka.
Čl.
15
Zodpovednosť za škodu
(1) Za porušenie povinnosti taxislužby prepraviť podľa prepravného
poriadku cestujúceho riadne a včas, zodpovedá dopravca podľa § 763
ods. l a § 763 ods. 2 a §763 ods. 3 Občianskeho zákonníka.
(2) V prípade, že došlo k neodôvodnenému meškaniu, alebo
neuskutočneniu prepravy z viny dopravcu alebo vodiča taxislužby, je
dopravca povinný nahradiť cestujúcemu vzniknutú škodu.
(3) Náhrada škody za omeškanie môže byť riešená zľavou na zaplatenom
cestovnom. Náhrada škody za neuskutočnenie prepravy môže byť riešená
úhradou cestovného podľa cenníka taxislužby. Svojej zodpovednosti sa
dopravca zbaví, ak preukáže, že škode nemohol zabrániť, ani pri
vynaložení všetkého úsilia, ktoré od neho možno požadovať.
(4) Za škodu vzniknutú počas prepravy cestujúcemu na zdraví,
batožine a osobných veciach zodpovedá dopravca podľa § 427 až § 431
Občianskeho zákonníka. Za škodu spôsobenú na batožinách
prepravovaných oddelene od cestujúceho zodpovedá dopravca podľa §
769 ods. l Občianskeho zákonníka. Zbavenie sa zodpovednosti za veci
vnesené podľa § 433 Občianskeho zákonníka je vylúčené.
(5) Za účelom vysporiadania škôd a nárokov z nich uplatnených,
dopravca musí byť povinne podľa § 7 písm. g) podľa zákona č. 56/2012
Z.z., Zákon o cestnej doprave poistený pre prípad zodpovednosti za
škodu spôsobenú prevádzkovaním cestnej dopravy a činnosťou osádok
vozidiel cestujúcim, odosielateľom a príjemcom vecí a tretím osobám.
Čl.
16
Riešenie škôd
(1) Škody vzniknuté z prepravy taxislužbou a sťažnosti na výkon
vodiča taxislužby, rieši dopravca na základe písomného oznámenia
(podania) cestujúceho.
(2) V prípade, že nedôjde k dohode v riešení sťažnosti, alebo
uplatnenej škody medzi cestujúcim a dopravcom, môže byť predmetná
vec riešená na príslušnom okresnom súde.
(3) Právo na náhradu škody musí cestujúci uplatniť u dopravcu bez
zbytočného odkladu, najneskôr do pätnásteho dňa po dni, kedy ku
škode došlo, alebo do 30 dní, keď sa poškodený o škode dozvedel.
(4) Právo na náhradu škody sa premlčí podľa § 106 ods. l Občianskeho
zákonníka za dva roky odo dňa, keď sa poškodený dozvie o škode a
tom, kto za ňu zodpovedá.
Čl.
17
Mimoriadna udalosť
(1) Za mimoriadnu udalosť počas prepravy taxislužbou sa považuje
a) dopravná nehoda,
b) požiar vozidla,
c) úraz, alebo náhle ochorenie
cestujúceho, alebo inej osoby.
(2) Pri mimoriadnej udalosti je vodič taxislužby povinný
predovšetkým
a) bezodkladne zastaviť vozidlo,
b) urobiť potrebné opatrenia na
záchranu cestujúcich a majetku ohrozeného mimoriadnou udalosťou,
c) poskytnúť podľa svojich
schopností a možností zranenej osobe potrebnú prvú pomoc a
bezodkladne privolať odbornú zdravotnícku pomoc,
d) urobiť vhodné opatrenia, aby
nebola ohrozená bezpečnosť cestnej premávky a umožniť jej
obnovenie.
(3) Ak pri mimoriadnej udalosti došlo k usmrteniu osoby, alebo k jej
zraneniu, poškodeniu cesty, alebo všeobecne prospešného zariadenia,
ak unikli nebezpečné veci ( v zmysle 56/2012 Z.z., Zákon o cestnej
doprave) alebo ak došlo k hmotnej škode (hmotná škoda prevyšuje
jedenapolnásobok väčšej škody podľa Trestného zákona. V zmysle § 125
ods. 1 Trestného zákona sa škodou malou rozumie škoda prevyšujúca
sumu 266 eur. Škodou väčšou sa rozumie suma dosahujúca najmenej
desaťnásobok takej sumy, čiže 2660 eur. Škoda zrejme prevyšujúca
jedenapolnásobku väčšej škody podľa Trestného zákona sa rozumie 3990
eur) zrejme prevyšujúcej desaťnásobok minimálnej mesačnej mzdy
zamestnanca, je vodič taxislužby povinný ako účastník dopravnej
nehody:
-ohlásiť dopravnú nehodu
policajtovi,
- poskytnúť podľa svojich
schopností a možností zranenej osobe prvú pomoc a bezodkladne
privolať záchrannú zdravotnú službu,
- urobiť potrebné opatrenia na
záchranu osoby alebo majetku ohrozeného dopravnou nehodou,
- zotrvať na mieste dopravnej
nehody až do príchodu policajta alebo sa na toto miesto
bezodkladne vrátiť po poskytnutí alebo privolaní pomoci, alebo po
ohlásení dopravnej nehody,
- zdržať sa konania, ktoré by
bolo na ujmu vyšetrenia dopravnej nehody, najmä premiestnenia
vozidiel,
- urobiť vhodné opatrenia, aby
nebola ohrozená bezpečnosť cestnej premávky na mieste dopravnej
nehody,
- umožniť obnovenie cestnej
premávky, najmä premávky vozidiel pravidelnej verejnej dopravy
osôb,
- preukázať svoju totožnosť na
požiadanie iného účastníka dopravnej nehody,
- bezodkladne upovedomiť osobu,
ktorá nie je účastníkom dopravnej nehody, o hmotnej škode, ktorá
jej bola spôsobená dopravnou nehodou, a oznámiť jej svoje osobné
údaje; ak to nie je možné, upovedomenie a oznámenie zabezpečí
prostredníctvom Policajného zboru.
(4) V prípade, že vodič taxislužby nie je schopný vykonať úkony
podľa čl. 15 ods. 2, 3 prepravného poriadku, je cestujúci povinný
urobiť podľa svojich schopností a možností všetky úkony tak, ako
vodič taxislužby.
(5) V prípade škody, ktorá cestujúcemu vznikne pri mimoriadnej
udalosti, v rámci zodpovednosti postupuje dopravca a cestujúci podľa
čl. 13 a čl. 14 prepravného poriadku.
(6) V prípade poskytnutia pomoci cestujúceho pri mimoriadnej
udalosti podľa čl. 15 ods. 4 prepravného poriadku, môže dopravca
poskytnúť cestujúcemu odmenu.
Čl.
18
Reklamačný
poriadok
Tento
Reklamačný poriadok
upravuje všetky právne vzťahy vznikajúce medzi cestujúcimi, resp.
iným odberateľom poskytovaných služieb (ďalej len „reklamujúci“) a
spoločnosťou
Trans&Fashion
s.r.o.(ďalej len „dopravca“), v súvislostí s uplatňovaním
reklamácií voči dopravcovi, ktoré súvisia s kvalitou alebo
správnosťou poskytovaných služieb podľa tohto prevádzkového
poriadku. Na účely tohto prepravného poriadku sa reklamáciou rozumie
reklamujúcim uplatňované právo zo zodpovednosti za nedostatky
služieb poskytovaných dopravcom v lehotách určených týmto
Reklamačným poriadkom. Na účely tohto prepravného poriadku sa
reklamujúcim rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá má
postavenie spotrebiteľa podľa zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.
372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len
„zákon o ochrane spotrebiteľa“).
(1) Postup pri uplatňovaní reklamácie: Reklamujúci je oprávnený
uplatniť reklamáciu v pracovnej dobe osobne v prevádzke dopravcu,
alebo poštou, prípadne elektronickou poštou na adresu sídla
dopravcu.Adresa sídla dopravcu: Trans&Fashion s.r.o, Užhorodská
37, Košice 040 11, Slovensko, email:
info@alex-travel.sk
a) reklamujúci je oprávnený
uplatniť si právo u dopravcu bez zbytočného odkladu najneskoršie
do šiestich mesiacov odo dňa kedy došlo k spôsobenej škode. Ak ide
o objednávateľa v nepravidelnej preprave osôb, odo dňa, keď sa
preprava vykonala alebo sa mala vykonať, reklamácia musí byť
podaná písomne a musí obsahovať presne vymedzené požiadavky
reklamácie a musia k nej byť pripojené všetky doklady osvedčujúce
jej oprávnenosť a správnosť požadovanej sumy, vrátenie ktorej sa
požaduje s rovnopisom vyhotovenej zápisnice o vzniknutej škode.
b) ak reklamujúci v lehote podľa
predchádzajúceho bodu nevytkne dopravcovi túto zistenú skutočnosť,
reklamujúcemu právo zo zodpovednosti za vady zaniká,
c) reklamujúci je povinný
dopravcovi poskytnúť všetku súčinnosť potrebnú na objasnenie
reklamovanej skutočnosti. Pokiaľ odmietne túto súčinnosť
poskytnúť, dopravca nie je povinný vykonať ďalšie preverenie
reklamácie a nie je povinný ďalej skúmať oprávnenosť reklamácie,
d) pokiaľ nie je možné ihneď, v
zložitom prípade najneskôr do troch pracovných dní odo dňa
uplatnenia reklamácie rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie,
dopravca je oprávnený v rámci svojej právomoci vykonať ďalšie
preverenie reklamácie a odborne ju posúdiť, pričom celkové
vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Čas potrebný na opravu, resp. doplnenie
náležitosti reklamácie reklamujúcim sa nezapočítava do lehoty
potrebnej na rozhodnutie o vybavení reklamácie. Po uplynutí lehoty
na vybavenie reklamácie má reklamujúci rovnaké práva ako pri
neodstrániteľnej vade, t.j. reklamujúci má právo od zmluvy
odstúpiť,
e) pri uplatnení reklamácie vydá
dopravca reklamujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená
prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, dopravca
doručí potvrdenie o uplatnení reklamácie reklamujúcemu ihneď po
prijatí reklamácie,
f) dopravca o vybavení reklamácie
vydá písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Písomný doklad vydá dopravca reklamujúcemu aj vtedy,
ak reklamácii nevyhovie, resp.vyhovie len čiastočne. Dopravca
nenesie zodpovednosť za to, že sa na reklamujúcim uvedenú
kontaktnú adresu nepodarilo odoslaný písomný doklad doručiť,
g) reklamáciu údajov na vydanom
cestovnom lístku si reklamujúci môže uplatniť ihneď po vydaní
cestovného lístka a následnom skontrolovaní lístka cestujúcim,
t.j. po overení správnosti údajov na vydanom cestovnom lístku. Na
neskoršiu reklamáciu údajov uvedených na cestovnom lístku dopravca
nebude brať zreteľ.
(2) Náležitosti potrebné
pre podanie reklamácie:
a) reklamujúci je povinný uplatniť reklamáciu písomne v lehote 6
mesiacov odo dňa ukončenia prepravy,
b) reklamujúci je povinný v reklamácii určito, zrozumiteľne, správne
a presne uviesť reklamované skutočnosti, ktoré namieta a svoje
tvrdenia aj vierohodným spôsobom preukázať predložením právne
relevantných dokladov (dôkazov), ktoré je reklamujúci povinný
obstarať na vlastné náklady,
c) reklamujúci je ďalej povinný uviesť aj právo, ktoré týmto
spôsobom voči dopravcovi uplatňuje, a ktoré nie je oprávnený neskôr
meniť bez súhlasu dopravcu.
(3) Reklamácia musí obsahovať:
a) Identifikačné údaje
reklamujúceho, presnú poštovú adresu, na ktorú žiada zaslať
vybavenie reklamácie, telefónne číslo, bankové spojenie a čísla
účtu pre prípad vyplatenia finančnej náhrady,
b) predmet reklamácie,
c) popis čoho sa reklamácia týka
a čo si voči dopravcovi uplatňuje,
d) súpis a fotokópie dokladov
pripojených k reklamácii, nevyhnutne doklad o poskytnutí služby
(cestovný lístok, batožinový lístok, faktúra, pokladničný blok a
pod.),
e) dátum podania reklamácie,
f) podpis a prípadne odtlačok
pečiatky (ak zápis v registri takúto formu vyžaduje)
reklamujúceho, tento údaj sa pri podania reklamácie elektronickou
formou nevyžaduje. Ak reklamáciu, z ktorej by vyplynuli možné
finančné náhrady podáva jedna osoba v mene viacerých je potrebné,
doložilo splnomocnenie, ktoré reklamujúceho oprávňuje v ich mene.
Ak reklamácia neobsahuje náležitosti uvedené v predchádzajúcich
bodoch, dopravca vyzve reklamujúceho, aby reklamáciu doplnil, v
lehote nie kratšej ako 8 pracovných dní od doručenia výzvy na
doplnenie alebo odstránenie nedostatkov. Kým reklamujúci
neodstráni nedostatky svojej reklamácie, dopravca nie je povinný
sa jeho reklamáciou zaoberať a skúmať jej oprávnenosť. Ak
reklamujúci v lehote určenej dopravcom odstráni nedostatky svojej
reklamácie, od tohto momentu začínajú plynúť 30 dňová lehota na
vybavenie reklamácie. Ak reklamujúci reklamáciu nedoplní, dopravca
nie ďalej skúmať oprávnenosť reklamácie.
(4) Neoprávnenosť, zamietnutie reklamácie
Neoprávnenou reklamáciou sa v zmysle tohto prepravného poriadku pri
preprave rozumie reklamácia reklamujúceho, ktorý v čase udalosti:
a) Ak neobsahuje potrebné
náležitosti alebo nebola podaná v lehote podľa tohto PP,
b) Porušil predpisy dopravcu
alebo všeobecne záväzné právne predpisy SR, alebo cieľového štátu,
c) bol pod vplyvom alkoholu alebo
iných návykových látok,
d) nedostatky dopravcom
poskytovanej služby si zavinil sám,
e) ohrozoval cestujúcich vo
vozidle,
f) fajčil, príp. požíval
alkoholické nápoje v priestore vozidla,
g) poškodzoval vozidlo,
h) prepravoval vo svojej batožine
veci/zvieratá, ktoré sú zakázané alebo odmietol preskúmanie
batožiny,
i) prepravoval vo vozidle
batožinu, na ktorej pre jej nespôsobilosť resp. osobitnú povahu
vznikla škoda a reklamujúci na tieto skutočnosti dopredu
neupozornil,
j) bol pre akékoľvek opodstatnené
dôvody vylúčený z prepravy,
k) nerešpektoval pokyny
oprávnenej osoby dopravcu.
(5) Dopravca má právo
odmietnuť vybavenie reklamácie v prípade ak:
a) Nebola podaná oprávnenou
osobou,
b) reklamácia nebola podaná v
čase a v súlade s týmto prepravným poriadkom,
c) vo veci bolo začaté súdne,
resp. rozhodcovské konanie, alebo vo veci príslušným orgánom už
bolo právoplatne rozhodnuté,
d) škoda vznikla následkom
živelnej pohromy alebo mimoriadnej udalosti, za ktorú dopravca
nenesie zodpovednosť,
e) nákup služby nebol preukázaný,
f) reklamáciu na službu
reklamujúci uplatňuje po uplynutí lehôt stanovených v tomto
reklamačnom poriadku.
g) Zamietnutie reklamácie oznámi
dopravca reklamujúcemu písomne na adresu uvedenú v jeho písomnej
reklamácii. V prípade nesúhlasu reklamujúceho s vybavením
reklamácie má reklamujúci právo uplatniť svoje požiadavky na
príslušnom súde.
Čl.
19
Záverečné ustanovenia
Tento
prepravný poriadok spoločnosti
Trans&Fashion s.r.o. bol
schválený konateľom spoločnosti dňa 16.05.2018.